آپ آرت چیست ؟


آپ آرت یا هنر دیدگانی نام هنریست که با کمک رنگ ها و خطوط جلوه های خاص و ویژه ای را ایجاد می کنند که اغلب باعث خطای دید می شود.
سلام ،دانیال هستم ، قصد داشتم یک آموزش در زمینه ی تهیه ی آثار هنری آپ آرت برای شما تهیه کنم ، اما قبلش لازم دونستم که آپ آرت یا هنر دیداری یا دیدگانی را به شما معرفی کنم.
این آموزش برای دوستانی که با این هنر آشنا نیستن یا اسمشو نمی دانند مفید هست.

اما آپ آرت چیست؟

آپ آرت یا آپتیکال آرت ( optical art )به آثاری با الگوهای تکرار شونده و غیر همسایز گفته میشه که باعث ایجاد خطای بینایی می شود که مثلا یک سطح را به صورت سه بعدی ببینید ، یا در تصاویر حرکت ببینید یا یک خط صاف را خمیده ببینید یا جالب تر اینکه در یک تصویر سیاه سفید ، رنگ ببینید.
آپ آرت چیست؟
خوب به تصویر بالا دقت کنید
گوشه های آن را پشت سر هم تماشا کنید
چه احساسی بهتون دست میده ؟
آپ آرت از اون دسته هنرهای ریاضی هست به نظر من که دیدن و شناختنش میتونه جذاب باشه ، دیگه خلق کردنش چه احساسی میتونه داشته باشه ؟
نظر خودتون راجع به هنر دیدگانی را برای من در انتهای مقاله بنویسید.

آپ آرت چیست ؟

قبل از هرچیز یک تعریف از آپ آرت یا هنر دیدگانی داشته باشیم :
اپ آرت یا هنر دیداری یا دیدگاری جنبش هنری است که در دهه ۶۰ پا به دنیا نهاد و در سال ۱۹۶۴ در مجله تایمز نام گرفت .اپ ارت برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ در مجله تایمز به دنیا معرفی شد. اپ ارت جنبش هنری است که دهه ۶۰ را متحول نمود.در دهه ۱۹۶۰ نقاشانی چون “بریجیت لوئیس رایلی ” با تکرار واحدها، تغییر اندازه‌ها، فواصل، رنگ‌ها و رنگ‌سایه‌ها، تجربه‌هایی با خطای دید ایجاد نمودند.
بریجیت لوئیس رایلی و یک اثر معروف آپ آرت


منبع : 
آپ آرت چیست ؟

Comments

Popular posts from this blog

تغییر رنگ بک گراند در ایلوستریتور

طراحی کاور یوتیوب

کپی کردن شکل ها در ایلاستریتور